זהו יום היסטורי למדינת ישראל שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים.
הנה הדברים שכתבתי בספרי ״מקום תחת השמש״ לפני 25 שנה ב-1995.
כבר אז האמנתי שהדרך להשיג שלום אמת עם העולם הערבי היא באמצעות טיפוח של עוצמה ולא מתוך חולשה. ״שלום תמורת שלום״:
במשך זמן רב מדי לפלסטינים היה וטו על שלום בין ישראל לעולם הערבי. אם נצטרך לחכות להם - נחכה לנצח. אנחנו לא מחכים, ומדינות ערביות נוספות יצטרפו לשלום איתנו.
אני שמח לארח היום במעון ראש הממשלה בירושלים את ג׳ראד קושנר, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ, ואת רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב.
מחר הם יקחו חלק יחד עם המשלחת שלנו בטיסה המסחרית הראשונה אי פעם מישראל לאיחוד האמירויות.
אני מברך על החלטת נשיא איחוד האמירויות שייח' ח'ליפה בן זאיד, לבטל את החוק להחרמת מוצרים מישראל ומגעים כלכליים עם ישראלים. זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור.
אני מצר על ההחלטה השגויה של בג"ץ בעניין פינוי מצפה כרמים. הוריתי למנכ"ל משרדי רונן פרץ להיפגש עם נציגות היישוב. נמצה את כל התהליכים כדי להשאיר את התושבים במקומם ואנו משוכנעים שנצליח בכך!
שרה ואני מתארחים היום במלון רות, צפת. מקום נפלא.
היינו פה בפעם הראשונה לפני כ-30 שנה (לדעתי גם באותו חדר!). שוחחתי עם צוות המלון על ההיערכות שלהם לאירוח בימי הקורונה ושמחתי לשמוע שהם עושים עבודה מצויינת.
המשיכו לטייל וליהנות בארץ ישראל!
בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר.
ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו על ידי חיזבאללה. לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו.
אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו.
זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום.
אני מקווה שגם אתם אזרחי ישראל תוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם!
הנחיתי את ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן-שבת, לצאת בראש משלחת ישראלית-מקצועית לשיחות באיחוד האמירויות בשבוע הבא.
המשלחת הזאת תפעל, יחד עם צוות אמריקני ועם צוות מקביל של איחוד האמירויות, לקדם את השלום והנורמליזציה בן ישראל לאיחוד האמירויות.
אנחנו פותחים את שנת הלימודים כי זה חשוב לחינוך הילדים וזה חשוב גם לכלכלה שלנו, לאפשר להורים ללכת למקומות העבודה.
אני מדבר כרגע עם שר האוצר על הבאת תכניות נוספות, לרבות קידום מס הכנסה שלילי, כדי לעודד ולתגמל יציאה לעבודה, ויש לנו עוד תוכניות בדרך.