אהבת ישראל של הרב שטיינזלץ הושפעה רבות מקרבתו לרבי מלובביץ' ומחסידות חב''ד. אישיותו יוצאת הדופן של הרבי הטביעה בו חותם עז, כפי שארע גם לי במפגשיי עימו. בעיני שניהם – הרבי מלובביץ', ותלמידו הרב שטיינזלץ – ראיתי אותו אור כביר של אהבת האדם ואהבת עם ישראל..
הרב שטיינזלץ ייצג במובהק את דמותו של 'המתמיד' היהודי. הוא השקיע עמל בלתי-פוסק במפעלי הפרשנות שלו, ובראשם הפירוש לתלמוד שמנגיש את לימוד הגמרא לציבורים רחבים בשפה בהירה ומובנת. חיבוריו החשובים יעמדו לדורות – כאבני-יסוד של מורשת ישראל, וכנר תמיד לזכרו..
אלה לא היו שיעורים במובן השגרתי, אלא שיחות מרוממות נפש שחבקו עולם ומלואו – תנ''ך, משנת חז"ל, היסטוריה, פילוסופיה, תרבות, בלשנות, ועוד. קראתי גם בספריו שספוגים חוכמה ודעת, הגות ואמונה..
אני דואב מעומק לבי על פטירתו של הרב עדין שטיינזלץ זצ"ל – ידען עצום, גאון בתורה ואיש רוח מופלא.
גדלתי בסמיכות לרב שטיינזלץ בירושלים של ילדותי, אבל זכיתי להכירו אישית רק שנים לאחר מכן. נפגשתי איתו כמה פעמים בביתו, ושמעתי את שיעוריו המרתקים שתמיד החכימו אותי..
ביקשתי מהם לעבוד במהירות המירבית בהמשך להנחייתי לפתח חיסון לקורונה כאן בישראל ומתוך אמונה גדולה באנשינו וביכולות שלנו כמדינה.
בנוסף ביקשתי לקדם את עבודת המטה לבחינת הקמתו של מפעל חיסונים בישראל.
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
לפני כחצי שנה ביקשתי לפתח חיסון לקורונה כאן בישראל. היום אני שמח מאוד שחלה התקדמות משמעותית!
שוחחתי היום עם מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופ' שמואל שפירא וראשי צוותי המחקר, ובירכתי אותם על ההתקדמות בפיתוח החיסון נגד נגיף הקורונה, לקראת שלב הניסויים בבני אדם שיתחיל לאחר החגים.
אני מודה למשטרת ישראל על איתור המשתמשת שהסיתה נגדי בפייסבוק ומקווה שימצו איתה את הדין. הסתה לרצח - מחוץ לתחום. אני אפילו לא מצפה להתנצלות מהתקשורת שטענה שמדובר ב״בוט״ שאני הפעלתי, אבל אני כן מצפה ממנהיגי השמאל לפיד ועודה שיגנו את ההסתה הנוראית הזאת.
שמח שהשמאל פתאום הצמיח אוזניים. אצלי זה עקבי: אני מגנה הסתה ואלימות מכל צד שהוא. לא מחוץ לביתי בהפגנות השמאל ולא ברחוב. אנחנו חייבים להתאחד במאבק המשותף שלנו בקורונה. אני מצפה מיאיר לפיד, איימן עודה ומנהיגי השמאל לגנות את ההסתה והאיומים לרצח בהפגנות שהם מובילים נגדי.
מסיים הערכת מצב ופגישות עבודה במפקדה לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. עושים פה עבודה מצויינת, בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות וראשי הערים. תודה לכל נשות ואנשי המילואים שהתגייסו לטובת המשימה החשובה הזאת. יחד ננצח את הקורונה!
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)